Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


3. januar 2011

Hvem skal jeg lytte til?????

Det er idag d. 3 januar - og jeg sidder på min seng og skriver inden jeg skal over til Ida om en halv times tid. Jeg er meget nervøs for at gå over til Ida idag, der er sket så meget siden jeg var der over sidet og jeg ved slet ikke hvad det er jeg vil eller hvad det er der går gennem mit hoved, det hele er noget være rod.

Igår gik det hele rigtig galt, filmen knækkede for mig og det ende i selvskade, mere end nogen anden gang. Idag har jeg været rigtig bange, har været bange for at være mig selv, men er også bange for at gå til Ida, for hvad kan konsekvensen være hvis jeg er ærlig og fortælle hvordan jeg virkelig har og hvad mine tanker i hvilkeligheden er.

Skal jeg være ærlig og lade hende komme ind på hvordan jeg har det - eller skal jeg som stemmen i mit hoved siger, lade vær med at sige noget.

Hvem skal jeg lytte til ????

Ingen kommentarer:

Send en kommentar