Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


12. juli 2012

panik panik....

Det er længe siden jeg har skrevet sidst, men jeg har slet ikke haft lyst, har ikke vist hvad jeg skulle skrive, for der er intet i mit hoved det giver mening mere synes jeg...

Lige for tiden har jeg det rigtig skidt, jeg lider meget af angstanfald og de vare længere og længere.
Igår havde jeg et angstanfald der varede i ca 6 timer, det tager hårdt på energien synes jeg. Føler alle forventer at jeg er oven på og glad, men det er jeg bare slet ikke..


Jeg  har mest lyst til at pakke alle mine ting, sende cosmo til mine forældre og rejse min vej. Er næsten lige glad med hvor hen, jeg vil bare gerne væk. Væk fra det hele..

Måske allermest væk fra mig selv - men det er jo selvfølgelig svært for det kan man jo i teorien ikke, men ville ønske at man kunne..

Jeg har en masse blandede følelser for tiden, nogen kendte, andre nye..

Hvorfor kan man ikke flygte fra sig selv, hvis det nu er det man har allermest brug for.. Jeg mener ikke på den måde at flygte for sig selv på den måde at jeg vil dø og på den måde blive fri for mig slv, jeg mener bare, en gang imellem kunne jeg bare godt tænke mig at flygte langt væk fra mine tanker, følelser og alt det andet inden i mig.

Jeg føler mit hoved køre som et lyn tog, men resten af mig køre i slowmotion. Det er virkelig forvirrende, for på nogen føler jeg at jeg virker ligeglad eller som om jeg ikke gider snakke med dem eller være sammen med dem, det vil jeg gerne, men jeg føler bare ikke at jeg kan overskue det. Mit hoved køre 24/7 - alt går så stærkt.

Jeg er også begyndt at have mange marridt igen, hviket igen betyder at jeg ikke får meget søvn. Jeg føler mig forfulgt og overvåget hele tiden på alle tider af døgnet..


Men det der føler der er svært lige nu, er mine angstanfald, måske også fordi je ghar et lige nu. Det startede mens jeg var ude og gå med cosmo, min puls steg pludselig, jeg fik svært ved at få luft, jeg følte mig forfulgt og det eneste jeg ikke tænke på var at komme hjem så hurtigt som muligt.. Idag har jeg endelig fået noget pn jeg kan tage, jeg tog en dajeg kom hjem, men den er ikke begyndt at virke i nu..

Det lyder måske mærkeligt, men jeg opdagede noget lidt underligt, men da jeg skulle til at tage min pn, havde de givet mig 7 piller (ikke at jeg skal tage alle ´7, men bare så jeg har) og dette gjorde min angst endnu værre, det var et ulige tal og det kunne jeg slet ikke rumme.. Det er tåbeligt jeg ved det, men det fik min puls til at stige helt vildt at der var et ulige tal i posen og at der står et ulige 7 på den. Jeg kan bare ikke med ulige tal.. og det optager mig mere og mere, det med de lige tal..

Kan ikke samle tankerne mere nu.. arrgghhhhhhhhh

2 kommentarer:

  1. Håber det bliver bedre fra din front!

    SvarSlet
  2. jeg kender også den føles så jeg håber du kommer i gemmen det

    SvarSlet