Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


12. februar 2012

Tilbage...

Det er længe siden jeg har skrevet her inde, faktisk er det længe siden jeg bare har været her inde..


Der er sket så meget i mit liv at jeg slet føler jeg kan følge med. Der er både sket gode ting og knap så gode ting. Og det hele er en stor pærevælding inden i mig og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal putte noget af det hen. Det suser bare rundt inde i mit hoved..


Hvis jeg skal prøve at sætte ord på noget af det der er sket, ville det sikkert bliver noget værer rod og et alt alt alt for langt indlæg.


Jeg vil derfor prøve at skrive det hele i overskrifter og kun fortælle lidt dybere om nogen af tingene.:


Dårlige ting
  • Eskalering af selvskade
  • Selvmordsforsøg
  • Selvmordstanker
  • Stærke anoretiske tanker
  • Opgivelse
  • Behandling
  • Min forældre
  • Min skole
Gode ting
  • Kæreste
  • Cosmo, min lille kommende hundehvalp


Det må blive det for nu, er gået helt i stå, kan slet ikke samle tankerne om noget præcist lige nu. Det hele køre rundt for mig. Håber at jeg snart får skrevet lidt igen, selv om det er så svært for mig for tiden.. :'(


Føler mig så alene med alle mine tanker, og kan ikke få dem ud af mit hoved.. :(

2 kommentarer:

  1. jeg kender godt denne tanke og den er ikke nem at komme i gemen men det bedste er at skrive lidt en gang i mellem jeg håber får dig at du kommer over det men hold fast i de godt tanker

    SvarSlet
  2. hold da op, du virker ikke til at have det helt godt, men jeg kender det godt alt det der! håber du får det bedste ud at tiden!

    SvarSlet