Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


13. december 2010

Sikke en dag...

Sikke en dag det har været idag.

For ca. 2 mdr siden fik jeg lavet noget der hedder en personligheds test af mine behandler. Det var en anden psykolog end Ida som jeg normalt snakker med, det gik nu okay at snakke med en som jeg ikke har mødt før, men jeg synes at resultatet har ladet vendtet længe på sig, men idag fik jeg så resultatet.

Jeg var til en samtale med ikke mindre end tre behandlere, Ida (min psykolog), Rikke (min psykiater) og Janne (den psykolog der lavede testen på mig). det var noget overvældende at de var så mange, jeg bliver rigtig rigtig utryg når de er så mange og det tror jeg også godt at de vidste, for de gjorde det kort og præcist og så gik Ida og jeg for os selv og snakkede et stykke tid.
Det var magen ting at tage ind synes jeg, jeg kan ikke huske ret meget af det de sagde idag, heller ikke selv om Ida og jeg tog det igen da vi var bare hende og mig.


Resultater af testen er at jeg nu ud over min spiseforstyrrelse, har fået yderligere to diagnoser - navnet på disse diagnoser er så Ængstelig personlighedsstruktur og tvangspræget personlighedsstruktur.
Jeg har flere gange fået forklaret hvad de to ting er, men mot hoved har fået så mange informationer idag omkring alt det, at jeg ikke længere kan huske hvad det er de har sagt som de to diagnoser - hvilket også gør mig rigtig forvirret at jeg ikke kan huske det.


Jeg synes det hele er MEGET MEGET forvirret for tiden - og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre eller hvor eller hvad jeg skal gøre af mig selv..
Hvis jeg dog bare kunne finde lidt orden i mit hoved og mine tanker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar