Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


6. juni 2011

Mit hoved er et stort rod..

Jeg synes det hele køre skævt for tiden.

Jeg føler jeg har mistet kontrollen, kontrollen over mig selv :(
Mit motions niveau er steget rigtig meget det sidste stykke tid, samtidig med at jeg indtager mindre og mindre. Når jeg prøver at spise får jeg det dårligt og jeg føler jeg bliver større og større for hver bid jeg tager. Jeg vemmes ved synet af mig selv, når jeg ser mig spejlet.

Mine tanker fortæller mig hele tiden at jeg gør alt forkert, siger de forkerte ting, at jeg ikke er god nok, at jeg ikke er lige så god som alle andre, at jeg ikke fortjener at have det godt, at jeg ikke er noget værd og at jeg der eneste jeg fortjener er at blive straffet. Kan ikke ligge tankerne om kniven væk, de køre rundt i mit hoved og jeg ved ikke hvor længe jeg kan holde ud end nu..

Inden i mit hoved:

Den dag du kan gå på sneen uden at efterlade dig spor,
da vil jeg berømme dig.
Den dag du kan gå på hænder rundt om jorden,
da vil jeg erkende din styrke.
Den dag alle mænd i verden har friet til dig,
da vil jeg tro du er elsket.
Den dag du kan tale eller verdens sprog flydende,
da vil jeg indse at du er dygtig.
Den dag du er forsidemodel i alle blade på samme dag,
da vil jeg påstå du er pæn.
Den dag du er perfekt,
da vil jeg lade dig være i fred....


Har du glemt mig???
SÅ LÆR DET DOG!!!
  1. Du skal ikke tro du kan noget
  2. Du skal ikke tro, at du er lige så meget være som os
  3. Du skal ikke tro, at du er klogere end os
  4. Du sakl ikke bilde dig ind, at du er bedre end os
  5. Du skal ikke tro, du ved mere end os
  6. Du skal ikke tro, at du er mere end os
  7. Du skal ikke tro, at du duer til noget
  8. Du skal ikke le af os
  9. Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar