Min kamp....

Hvordan er det at leve en spiseforstyrrelsen anoreksi?

Hvorfor har du en spiseforstyrrelse?

Hvad er en spiseforstyrrelse?

Hvorfor spiser du ikke bare? Det er jo en naturlig ting!

Hvorfor skader du dig selv, ved at skære dig selv?

Hvad er det der gør så ondt at du må skade dig selv?

Hvorfor lader du ikke bare være eller slår i puden i stedet?

Hvordan startede det?


Dette er bare nogen af de spørgsmål jeg i mange år er blevet stillet. Ikke alle spørgsmål findes der er præcis og konkret svar på og det vil tage lang tid at forklare og det kan være svært for omverden at forstå hvorfor nogen piger og i få tilfælle også drenge vælger at sulte sig selv eller hvorfor mange piger skære i sig selv.


Jeg vil prøve at give en indsigt i en piges liv, der som 16 årig fik anoreksi og som 17 årig begynde at skære i sig selv. Idag ca 8 år efter sygdommen begyndte at vise sig, kæmper jeg stadig med sygdommen anoreksi og min selvskade.



Dette er et forsøg på at give en del af omverden et indblik i mit liv der er præget af mad, motion, selvskade, tanker, følelser, hverdag, behandling, diagnoser, indlæggelser, familie, venner osv.


Stil gerne spørgsmål, besvare så godt som jeg kan og kan overskue..


5. april 2011

Vi tanker køre rundt og rundt,
gør som vi siger for det er sundt.
Vi bestemmer mere og mere,
og vi bliver til flere og flere.
Magten, det er magten vi vil ha’,
og vi vil bestemme hver eneste dag.
Hvert minut, hvert sekund,
køre vi rundt og rundt.
V. U. S. dit fokus skal være,
come on, de er ikke så svære.
V står for vægt,
der skal målet nås!
U står for udseende,
det skal være perfekt!
S står for straf,
den du vil få, for ikke at følge!
En straf du må tage,
de mislykkedes dage.
Straffen er nem og lige til,
og du skal selv om du måske ikke vil.
Kniven er den bedste ven du har,
og for dig den smerten tar.
Men husk nu på,
der er et mål du skal nå.
Nu skal du lytte og gøre,
målet er femogfyrre.
Målet vi nu har sat,
nu er det dig der skal tag fat.
Her de 3 M’er tager til,
om mad, motion og metoder vi vil.
Maden vi dig vil forbyde,
følger du ikke, du vil det fortryde.
Motion, mere end før,
og hele tiden mere end det du gør.
Metoder de vil komme som en bølge,
og du har bare disse at følge.
Vi kun dig det bedste vil,
og du ved hvad der skal til.
Hvis det er livet du vil have,
så tag for fanden imod vores gave.
Gaven til livet,
den er dig hermed givet.
Vi er og bliver din herre,
fat det – det er sådan dit liv skal være!





Mon der overhoved er et liv der ser anderledes ud for mig end dette... Synes efterhånden det hele ser noget sort ud - er der slet ikke noget lys for mig der ude et sted!!?????

Er der en eller anden der ude, et sted der mon høre min bøn.. Tag min hånd :'(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar